bilingual soul.

Men herregud. Hur klarar folk av att ha stora bloggar? Jag blir utmattad av att skriva på svenska. Inte för att jag på något vis skall få mig själv att framstå som superduper internationell och sådär lagom svincool som känner att svenska är ute... men jag har spenderat 5 år med att endast producera texter och arbeten på engelska och min akademiska kapacitet på svenska har inte utvecklats sedan gymnasiet. Det säger sig självt. Tankar och uttryck formulerar sig på engelska innan jag skriver inlägg (eller skriver något över huvutaget)  och tackar och bugar för den egenskapen (som jag ioför sig utvecklat själv. då tackar jag mig själv helt enkelt för att jag givit mig själv den egenskapen). Det är inte så att jag mixar in engelska sådär lagom pinsamt i vardags-prat, men frågan är om man ska börja skriva på engelska här? Då skulle vänner utomlands kunna läsa med, och jag känner på mig att dom är fler än folket som intresserar sig för mitt liv i sverige. Inte för att det kräver någon större omställning... är bara en tanke...


Kommentarer
Postat av: Matilda

Hahaha jag har tänkt på det också! Ska nog ha två bloggar sen när jag flyttat till england. Så att mina föräldrar kan fatta iaf ;) hahaha.

2010-02-17 @ 08:53:04
URL: http://matildalandenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0