€240

Med 240 euro efter utgifter i månaden lever jag ett nytt liv i ett nytt land. I ett land i kris. Med ett främmande språk. Med en helt annan kultur. Varje dag är en ny liten kamp. Innan jag flyttade fick jag sällskräck av vardagen, märkte inte vad jag fick serverat på silverfat, slutade känna för allt var för invant. Gick in i ett robot-läge, inga utmaningar som skakade om. Stand-by mode var inget för mig. Så jag förflyttade mig själv och det bästa jag har på 4 ben och placerade mig lite längre ner på kartan.

Jag är nu fattigare än jag någonsin varit, jag kämpar med längtan efter dom jag älskar där hemma, jag kämpar med nytt språk, nya intryck och nya seder. Men direkt efter jag lämnar Sverige blir jag månadens anställd, möter mitt livs kärlek och börjar andas igen. Jag kommer aldrig värdera rikedom högre än det jag fått uppleva hittils. Detta är inte för evigt, jag vill vara såpass ekonomiskt berikad om ett par år att jag kan bidra med en bra vardag till min kommande egna familj, men just nu, just nu nöjer jag mig med kärlek och dagliga utmaningar i ett land där vi tar på oss vårjackan i Januari. På 240 euro i månaden - med ett leende.




Kommentarer
Postat av: Jossooo

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH!!!!!!! <3 <3 <3 <3

2011-03-15 @ 16:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0