where I stand

okej, svininfluensa/vaccin yadiyada... JAG skall inte vaccinera mig, jag har överlevt många influensor och är inte i någon som hellst riskgrupp för denna influensan heller. Jag tänker inte vaccinera bara för att inte smitta andra, för skulle jag smitta någon så innebär det att den människan inte heller vaccienrat = inte mitt fel. Vaccinera skall alla som klassas i riskgruppen göra tycker jag, resten will be fine, I promise. Den generella mänskliga kroppen tål en del stryk och har man en fullt fungerande kropp skall man inte behöva vaccinera åt höger och vänster.

Det är vad jag tycker. Ska vi sluta tjata om influensa nu eller?


Kommentarer
Postat av: matilda

Eller om man ska sitta på ett trångt flyg i 26 timmar med folk från hela världen :| ... KINESER, jag lovar dom har alla swineflu. haha

2009-11-14 @ 22:57:12
URL: http://matildalandenberg.blogg.se/
Postat av: So lame

Okunskap! Man är inte 100 % skyddad bara för att man har vaccinerat sig därför är inte ens riskgruppspersonerna skyddade bara för att de är vaccinerade. Däremot slipper man bli allvarligt sjuk om man vaccinerar sig och därför borde ALLA vaccinera sig för att skydda riskgruppspersonerna från att bli allarligt sjuka. Det är ju inte influensan i sig utan följdsjukdomarna som är allvarliga och dessa får man inte om man vaccinerar sig och därmed skyddar man även riskgruppspersonerna! Anledningen till att det "tjatas" om den här influensan är för att folk dör som flugor världen över utan att forskare vet varför. Det är inte bara personer i riskgruppen som dör utan det är lite alla möjliga folk och i synnerhet personer mellan 20-35 år.



Peace

2009-11-15 @ 00:13:49
Postat av: tess

ja verkligen! Vaccinet är farligt men det hör man ingen säga något om. Sjukt att man sprutar in kvicksilver i små barn! Usch. Hatar att dom lurar folk såhär..bra att du inte ska vaccinera dig! =)

2009-11-15 @ 15:20:20
Postat av: Älskling

Hur kan ni lita mer på Aftonbladet än vad experterna säger? Vaccinet är inte farligt - Ni får i er mer kvicksilver på 1 dag via maten ni äter än genom dosen influensavaccin! Dessutom är det ett vaccin som är uppbyggt på exakt samma sätt som tex stelkramp, polio, difteri och det blir alla barn vaccinerade mot när de är riktigt små!

2009-11-16 @ 14:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0