2011

Oj. Hej. Det var mig ett tag sedan. Under min lilla tid utan internet har jag:

- Jobbat som fan.
- Stått på trappor och dansat i regnet.
- Levt på 0 kronor i nästan 2 veckor och värderat ALLT i skafferiet till nya nivåer.
- Insett att folk i min omgivning nog är för bra för att vara sanna.
- Kollat på sjukt mycket filmer.
- Typ glömt hur internet funkar.
- Typ saknat alla jag känner.
- Sprayat myror i lägenheten. Toto, we're not in Sweden anymore.
- Jobbat med typ 40 graders feber och en fruktansvärt orolig manfriend. Har minnesluckor från den dagen, hoppas jag inte sa alltför knasiga saker till folk over the phone. he he. Om en kvalitetsbedömning på mina samtal gjordes den dagen så har jag inget jobb på måndag. he he he. Typ.
- Har sprungt runt halva södra Portugal och raggat fram mobilt internet, äntligen. Kommer hem, kopplar in USB porten och simkortet är felaktigt, kastar in det i väggen och skriker i typ en timme på svenska och förvirrar manfriend totalt. jeeetekul. Vi begav oss till Vodafone store i city och saker och ting klyddar, såklart, vi befinner oss i Portugal. Byrokratin här är lika påtaglig som mellanmjölkigheten i Sverige. MEN, mina vänner, efter att manfriend gick dit igår efter jobb igen (utan mig, för jag var tvungen att gå hem och sova bort min feberyra) så fick han klart för sig att vi kunde byta simkortet men jag var tvungen att närvara. "I need to see her face" fick han som svar när han gav fram mitt pass som intyg att det var jag, liksom. Sweet. Vi gick tillbaka idag båda två och jag visade mitt face och han (samma snubbe som igår HA SUCKER!) gav oss ett nytt simkort och jag hade med mig datorn för att testa direkt i affären om det gick (paraniod? NAHAJ), vilket det gjorde och jag började nästan gråta av lycka och kände för att fria lite till snubben. Kanske inte hade uppskattas av manfriend, jag avstod. MEN NU HAR JAG INTERNET IGEN!

Lite lite lite febersnurr kvar i kroppen, men inget alls jämfört med gårdagens (ja just ja, det var igår föresten) muskelkramp och gråt på mitt skrivbord. Hallelujah, yes?



Nu = sova because jag skall jobba the whole day imorgon and I have ont i halsen and need vila. Hajj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0