she

Tänk er detta nu. Hon sätter på en parkbänk uppe i en park och tittar ut över vattnet långt där nere. Solen skiner och gubbarna spelar schack en bit bort under en trädunge. Ett par män pratar högljutt på språket hon ännu inte lärt sig och ett gäng snubbar tar en interaktiv fika på cafeet en bit upp. Hon tar ett djupt andetag och fäster blicken på bron, den är så fin i klart väder. Hon hör gammeldags musik långt bort och bilar som tutar, det är strejk idag så alla åker bil istället för kollektivt. Hon gillar livet på gatan där uppe. Livet ger lugn, you see? Hon stoppar lurarna i öronen och låter Above the Noise översvämma hennes hjärna. Hon äter ett digestive med chokladkex och myser ner sig i sin halsduk. Hon mår jävligt bra. Hon lever fullt ut. Efter en timme ställer hon sig upp går hon tillbaka ner till byggnaden igen. Hennes lunch rast på jobbet är slut.

Hur ser din lunchrast ut?

Kommentarer
Postat av: Mamma mu

Jag gillar jääättemycket - femtonhundramiljoner!



Min lunchrast brukar bli springande med en kopp kaffe ut i buskar och sedan galopperande in i personalrummet där jag slänger några icke väl valda ord med mina kära kollegor. Två små kakor och full fart in på avd igen. Dock är jag nöjd med jobbet som sådant:-) Älskar dig!

2010-11-25 @ 16:23:04
Postat av: Martin

I see! Låter strålande det där :)

2010-11-25 @ 21:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0